FIRST AIRED: July 13, 2016

Nice work! Enjoy the show!


You’re busy. We get it.

Stay on top of the news with our Editor’s Picks newsletter.

US Edition
Intl. Edition
Unsubscribe at any time. One click, it’s gone.

Thanks for signing up!

We've got more news

Get our editor’s daily email summary of what’s going on in the world.

US Edition
Intl. Edition
Replay Program
More Info

COMING UP:Share Opener Variant 2



>> Sacked for telling it how it is in Russia. That's the claim by a former editor with the local RBC media group, who says the Kremlin was behind his dismissal. In his first interview since his sacking, Roman Badanin says the story about the The Panama Papers, featuring a photograph of President Putin was a turning point.
> After 17 years of Putin rule, Russia's TV and newspaper coverage of the government has become more deferential, bolstering RBC's reputation as the last bastion of independent journalism.
Badinin says RBC's billionaire owner, Mikhail Prokhorov, has been the target of a campaign of intimidation after reports about Putin's friends or family angered officials.>> Listen, searches, criminal cases against the management of the company, demonstrations under their windows, everything at the same time.>> The Kremlin spokesman denied officials asked for stories to be removed.
Badinin says the groups replaced him and two other editors with staff from the state owned news agency Tass. The pen may be mightier than the sword, but not the Kremlin.